Lägg upp mottagarkonto

Du behöver lägg upp dina föranmälda mottagarkonton på nytt innan du gör nästa överföring. Detta på grund av att vi behöver verifiera att mottagarkontot tillhör dig.

Vi använder Klarnas Open banking-tjänst så att du enkelt och säkert kan välja vilket av dina bankkonton du vill använda som mottagarkonto. Notera att du inte blir kund hos Klarna genom att anmäla mottagarkonto med denna tjänst. 

Läs mer om Klarnas tjänst 

Gör så här för att lägga upp ett nytt mottagarkonto

  1. Logga in i Kundportalen
  2. Klicka på "Spara" i menyn
  3. Klicka på "Hantera mottagarkonton" i menyn. Du ansluts till Klarnas tjänst för att välja ett mottagarkonto som tillhör dig.
  4. Välj den bank du vill hämta upp ditt mottagarkonto från och logga in med BankID.
  5. Välj det bankkonto du vill ha som mottagarkonto. Om det bara finns ett konto väljs det automatiskt.