Din bankupplevelse och dataskydd
Här hittar du information om dina rättigheter, hur vi hanterar dina personuppgifter och hur du kan lämna synpunkter eller klagomål.
Synpunkter och kundklagomål
Om du inte är nöjd
Det är viktigt för oss att du som kund i MedMera Bank är nöjd med våra tjänster och produkter. Om det är något som fungerar mindre bra, behöver vi får reda på det så att vi kan rätta till problemet. Vi uppskattar därför att du kontaktar oss om du är missnöjd eller har synpunkter som du vill framföra.
Läs mer om MedMera Banks klagomålshantering
Hantering av dina personuppgifter
Dina personuppgifter är viktiga för oss
För oss är det viktigt att de personuppgifter du som kund och medlem anförtror oss hanteras på ett transparent och lagligt sätt. Under länken nedan redogör vi översiktligt för hur vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).
Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter
Kundkännedom
Därför behöver vi ställa några frågor
Som bank är vi skyldiga enligt lag att ha god kännedom om dig som kund. Vi vet att majoriteten av våra kunder är ärliga, men vi måste motverka att banken utnyttjas för brottslig verksamhet.
Ångerrätt
Om du vill ångra ditt avtal
Enligt konsumentkreditlagen (SFS 2010:1846) gäller 14 dagars ångerrätt för krediter. Samma ångerfrist gäller för Coops övriga finansiella tjänster, med stöd av lagen om distansavtal (SFS 2005:59) eftersom avtal om sådana tjänster ingås via internet.
Om du vill ångra ett avtal kan du kontakta MedMera Bank Kundservice
Du kan även använda ångerblanketten nedan.
Ångerblankett för kredit/tjänst hos MedMera Bank (pdf)