För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies

Högt tryck i butiken

Just nu handlar många online på coop.se, vi jobbar på så fort vi kan och passar på att skicka ett stort tack till våra kunder för det vänliga tålamod och stöd vi möter.

Svarstiderna från vår kundservice är något längre än vanligt på grund av högre belastning. Har du ett ärende, förbered dig med ordernummer och vad ärendet gäller för att underlätta för våra medarbetare att hjälpa dig snabbare. Vi resursansamlar vår personal på Kundservice och förändrar bemanning till de tider då vi får flest frågor från våra kunder.

Våra leveranstider blir just nu snabbt uppbokade i vissa regioner. Det leder tyvärr till att en del varor kan ta slut en kortare tid och därför saknas i din leverans. Nya leveranser är på väg till oss och så fort vi får in nya varor fyller vi på, både i butikerna och online. 

Vi har längre ledtider än vanligt i vissa delar av landet. För att underlätta för seniorer, 70 plus, adderar vi särskilda leveranstider för den här gruppen, så att de kan beställa och få sina matvaror levererade hem till dörren. För att minimera risken för smitta lämnas varorna utanför kundens dörr och kvittering av leveransen sker digitalt. Läs mer här.

För att säkra att så många kunder som möjligt ska kunna boka in tider så har vi förlängt leveransspannen på vissa bokningsfönster, det gör att vi hinner åka ut till fler kunder i samma vända. 

Vi har även ett samarbete med GodHjälp, som möjliggör gratis hemleveranser av mat- och apoteksvaror till riskgrupper. GodHjälp hjälper personer i riskgrupper att stanna hemma genom att sammanföra dem med verifierade volontärer. Tillsammans minskar vi belastningen på vården och räddar liv! Läs mer här.

  • Leveranstiderna blir snabbt fullbokade. Ha gärna god framförhållning och se om det finns andra tider som fungerar än den du helst önskat. Vi jobbar på så snabbt vi kan. 
  • Vi ser även att en del kunder köper väldigt mycket av vissa varor vilket gör att vi får tillfälligt slut på vissa produkter och att andra kunder då blir utan. Vi har därför satt ett maxtak om 20 artiklar per produkt.
  • Tips när du handlar: 1. Gå in i onlinebutiken på coop.se. 2. Börja med att allra först reservera din leveranstid (klicka vidare på den gröna klock-symbolen i överkant på sidan). 3. Nu kan du gå vidare och gör dina inköp.
  • Vid vissa tidpunkter får vi extra mycket kunder i butiken på coop.se som vill handla samtidigt, det kan göra att vår sajt tidvis kan upplevas som långsam. 

Tillfälliga förändringar 

På Coop följer vi noggrant Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring covid-19 och anpassar verksamheten utifrån det. Med anledning av den nuvarande utvecklingen och den oro som en del kan känna, har vi genomfört några temporära förändringar.

  • Vi har infört extra noggranna rutiner i hela verksamheten kring hygien och städrutiner. Alla våra chaufförer säkerställer god handhygien, bland annat genom att använda handsprit. Vi har dessutom utökat våra städrutiner i leveransbilar, på våra lager och kontor. Säkerhetsåtgärder för vår personal enligt Folkhälsomyndigheten och UDs rekommendation gäller för resor till de drabbade områdena. 
  • För allas trygghet undviker vi för närvarande onödig fysisk kontakt vid leveranstillfället. Vi har därför infört en enkel, temporär lösning för mottagningskvittens via SMS istället för signering på handdator (gäller både Hemleverans och Hämta-tjänsten). Vid hemleverans lämnar vi dina varor utanför dörren och säkerställer att du blir aviserad att vi är på plats.  
  • Vi har tillfälligt pausat möjligheten för våra kunder att returnera tomma bärkassar genom chaufför eller Hämta-tjänsten. 
  • Vi har tillfälligt pausat all försäljning av alkohol, tobak samt läkemedel eftersom dessa produkter kräver att mottagaren legitimerar sig. 

 

Här kan du läsa om Folkhälsomyndighetens information:  

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/coronavirus/fragor-och-svar-om-nytt-coronavirus/ 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/reserekommendationer-fran-ud/ 

 

Hör av dig om du har frågor!

Om du har fler frågor är du varmt välkommen att kontakta vår Kundtjänst på 0771-17 17 17 eller via mail.

Vanliga frågor

  • Varför är siten långsam?

    Vid vissa tidpunkter får vi extra mycket kunder i butiken på coop.se som vill handla samtidigt, det kan göra att vår sajt tidvis kan upplevas som långsam. Prova igen och gärna tidig morgon eller sen kväll.

  • Hur vet jag när min leverans är här eftersom chauffören inte ringer på dörren?

    För allas trygghet undviker vi för närvarande onödig fysisk kontakt vid leveranstillfället. Vid hemleverans lämnar vi dina varor utanför dörren och säkerställer att du blir aviserad att vi är på plats. 

  • Hur kvitterar jag min leverans när chauffören inte kommer till min dörr?

    För att undvika fysisk kontakt har vi infört en enkel, temporär lösning för mottagningskvittens via SMS istället för signering på handdator (gäller både Hemleverans och Hämta-tjänsten).

  • Varför kom inte mitt snus med i min beställning?

    Vi har tillfälligt pausat all försäljning av alkohol, tobak samt läkemedel eftersom dessa produkter kräver att mottagaren legitimerar sig.

  • Varför inför ni inte ransonering på vissa varor som säljer slut?

    Coop följer myndigheternas instruktioner kring Corona-viruset hur vi i dagligvaruhandeln ska förhålla sig till situationen vi befinner oss i. Som det ser ut just nu finns det matvaror till alla och en sådan lösning behövs inte.

  • Hur ändrar jag i min lagda beställning?

    Du kan inte ändra i en beställning men om varorna ännu inte är skickade kan du makulera beställningen och göra en ny. Obs, om du makulerar din order kommer du förlora din leveranstid och du kommer behöva välja en ny tid! Just nu är många leveransdagar och tider fullbokade. Det går inte att göra förändringar om du vill behålla din redan lagda leveranstid.

    För att enkelt fylla din varukorg igen från din makulerade beställning till din nya, gör följande steg:

    • Gå till Mina beställningar
    • Klicka på Makulera
    • Klicka på Köp för att lägga till hela beställningen på nytt
    • Klicka på pil ner för att markera de varor du vill lägga i varukorgen
    • Klicka på Lägg valda varor i varukorgen
    • Gör dina ändringar och genomför köpet