För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies

Högt tryck i butiken

Just nu handlar många online på coop.se, vi jobbar på så fort vi kan och passar på att skicka ett stort tack till våra kunder för det vänliga tålamod och stöd vi möter.

Svarstiderna från vår kundservice är något längre än vanligt på grund av högre belastning. Har du ett ärende, förbered dig med ordernummer och vad ärendet gäller för att underlätta för våra medarbetare att hjälpa dig snabbare. Vi resursansamlar vår personal och förändrar bemanningen på Kundservice till de tider då vi får flest frågor från våra kunder.

Leveranstiderna blir snabbt uppbokade. Ha gärna god framförhållning och se om det finns andra tider som fungerar än den hu helst önskat. För att säkra att så många kunder som möjligt ska kunna boka in tider har vi förlängt leveransspannet på vissa bokningsfönster, det gör att vi hinner åka ut till fler kunder i samma vända. Vi jobbar även med att utöka med fler leveranser i så hög takt det går.

En del varor kan ta slut en kortare tid och därför saknas i din leverans. Du betalar aldrig för varor som inte är levererade, ditt kvitto och din betalning justeras i samband med att vi packar dina kassar. Nya leveranser är på väg till oss och så fort vi får in nya varor fyller vi på, både i butikerna och online. Vi ser även att en del kunder köper väldigt mycket av vissa varor vilket gör att vi får tillfälligt slut på vissa produkter och att andra kunder då blir utan. Vi har därför satt ett maxtak om 20 artiklar per produkt.

Vår sajt kan tidvis upplevas som långsam. Det beror på att vi vid vissa tidpunkter får extra mycket kunder i butiken på Coop.se som vill handla samtidigt.

Tips när du handlar:

  1. Börja med att allra först logga in.
  2. Reservera din leveranstid (klicka på den gröna klock-symbolen i överkant på sidan).
  3. Nu kan du gå vidare och gör dina inköp.

Här hittar du tydliga instruktioner om hur du genomför ett köp.

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna rörande ditt köp.

Hjälp till seniorer

För att underlätta för seniorer, 70 plus, adderar vi särskilda leveranstider som är reserverade för den här gruppen, så att de kan beställa och få sina matvaror levererade hem till dörren. För att minimera risken för smitta lämnas varorna utanför kundens dörr och kvittering av leveransen sker digitalt. Läs mer här.

Coop har ett samarbete med GodHjälp, som möjliggör kostnadsfri hemleveranser av mat- och apoteksvaror till riskgrupper. GodHjälp hjälper personer i riskgrupper att stanna hemma genom att sammanföra dem med verifierade volontärer. Läs mer här.

Coop har även ett samarbete med den ideella organisationen Äldrekontakt. Organisationen har ett nätverk på cirka 1 000 volontärer i 35 kommuner runt om i landet som nu hjälper äldre med matinköp. Kontakten med de äldre sker per telefon, vilket är mycket uppskattat. Matkassen lämnas utanför dörren för att minska risken för smittspridning. Läs mer här.

Tillfälliga förändringar i samband med Covid-19

På Coop följer vi noggrant Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring covid-19 och anpassar verksamheten utifrån det. Med anledning av den nuvarande utvecklingen och den oro som en del kan känna, har vi genomfört några temporära förändringar.

  • Vi har infört extra noggranna rutiner i hela verksamheten kring hygien och städrutiner. Alla våra chaufförer säkerställer god handhygien, bland annat genom att använda handsprit. Vi har dessutom utökat våra städrutiner i leveransbilar, på våra lager och kontor. Säkerhetsåtgärder för vår personal enligt Folkhälsomyndigheten och UDs rekommendation gäller för resor till de drabbade områdena.
  • För allas trygghet undviker vi för närvarande onödig fysisk kontakt vid leveranstillfället. Vi har därför infört en enkel, temporär lösning för mottagningskvittens via SMS istället för signering på handdator (gäller både Hemleverans och Hämta-tjänsten). Vid hemleverans lämnar vi dina varor utanför dörren och säkerställer att du blir aviserad att vi är på plats. 
  • Vi har tillfälligt pausat möjligheten för våra kunder att returnera tomma bärkassar genom chaufför eller Hämta-tjänsten.
  • Vi har tillfälligt pausat all försäljning av alkohol, tobak samt läkemedel eftersom dessa produkter kräver att mottagaren legitimerar

 

Här kan du läsa om Folkhälsomyndighetens information:  

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/coronavirus/fragor-och-svar-om-nytt-coronavirus/ 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/reserekommendationer-fran-ud/ 

 

Hör av dig om du har frågor!

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna rörande ditt köp.

Här hittar du en steg för steg guide till din köpresa på Coop.se

Om du har fler frågor är du varmt välkommen att kontakta vår Kundservice på 0771-17 17 17 eller via mail.