Utskick från Coop

Här har vi samlat information om vilken typ av utskick Coop gör.

Vilken information skickar Coop?

Brev, e-post och sms är viktiga kanaler för att vi på Coop ska kunna erbjuda dig som medlem eller kund förmånliga erbjudanden - hos oss eller någon av våra samarbetspartners.

Medlem i Coop

Som medlem i Coop får du dels medlemserbjudanden på varor i både våra butiker och i vår näthandel. Du får också erbjudanden för hur kan använda dina Coop-poäng.

När det gäller erbjudanden om varor i våra butiker så finns de samlade på coop.se/butiker-erbjudanden/ och det är också här du hamnar om du klickar på en vara i e-posten.

Aktuella erbjudanden där du kan använda dina Coop-poäng presenteras alltid på coop.se/poangshoppen. Det är också på denna sida du hamnar om du klickar på ett erbjudande. 

Utskick från din lokala Coopbutik

Du kan välja att prenumerera på din lokala butiks reklamblad. Då får du en gång i veckan e-post med veckans erbjudanden för den din lokala butik.

Coops näthandel på Coop.se

Vi använder e-post för att för att bekräfta beställningar som gjorts på coop.se och sms för att hålla dig uppdaterad om orderstatus. Om beställningen ska hämtas i en butik så får du även ett sms om när och var orderns ska plockas upp.

Coops banktjänster

Coops erbjuder genom MedMera Bank betal- och kreditkort, lån och sparkonto. Utskicken kommer  från MedMera Bank. Banken gör aldrig utskick i någon form där de frågar efter kort- eller kontouppgifter. Kommunikation till och från banken via e-post eller sms är generell och innehåller aldrig känsliga uppgifter på grund av banksekretessen.

Vem får utskick från Coop?

Vi skickar e-post och sms till medlemmar och kunder. Som medlem eller kund hos oss har du alltid möjlighet att tacka nej till utskick via sms eller e-post från Coop. Vill du inte längre ha utskick från oss kan du avbeställa dem på Mina Sidor på Coop.se. I alla utskick finns också information med en länk för att avregistrera sig för utskicket.

När vi kontaktar dig som medlem ber vi aldrig om ditt medlemsnummer. Om medlemsnumret behövs (tex vid inloggning) så hänvisar vi till ditt medlemskort där numret finns. Vi ber heller aldrig om kontonummer eller andra bankrelaterade uppgifter.

Information om Coop Medlem och ditt medlemskap hittar du på coop.se/mittcoop.

Misstänker du att ett mejl eller sms inte kommer från Coop?

Det förekommer bluffar både via e-post och sms, från avsändare som påstår sig vara Coop. Är du osäker på om ett utskick kommer från oss eller inte, kontakta vår kundservice på 0771-171717 eller mejla bedrageri@coop.se. Vi tar också gärna emot information om misstänkta bluffsms och bluffmejl. Det hjälper oss i vårt arbete med att förebygga bedrägeri.

 

Tips för att undvika bedragare på nätet

  1. Ha unika lösenord för alla sajter. Om du har samma lösenord på flera sajter räcker det med att en sajt blir hackad för att en bedragare ska komma åt flera av dina konton. Se därför till att ha unika lösenord för varje nättjänst eller sajt du loggar in på. Det finns idag många olika tjänster som hjälper dig att hålla reda på lösenorden på ett säkert sätt.
  2. Lämna aldrig ut personlig information. Ha som princip att inte lämna ut personlig information via mejl eller sms.
  3. Är det för bra för att vara sant? Vill någon ge dig en mobiltelefon mot att du bara skriver in dina personliga uppgifter eller att du klickar på en länk, så kan du räkna med att det är en bluff.
  4. Kolla avsändaradressen noga. Kommer mejlet verkligen från företaget? Det ser du genom att jämföra företagets webbadress med slutet på e-postadressen. Till exempel kommer utskick från Coop från e-postadresser som slutar på coop.se.
  5. Läs igenom mejlet eller sms:et noga. Ofta är bluffmejl skapade internationellt och bara automatiskt översatta, så ofta kan du avslöja en bluff bara genom hur det är formulerat.

För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies