Försenad betalning

Är du sen med en betalning? Det kan hända alla. Betala så fort som möjligt för att undvika påminnelseavgift. Tveka inte att ta kontakt med oss om du är försenad med en betalning för Coop Privatlån. Vi finns här för att hjälpa dig och gemensamt komma fram till en lösning som fungerar för dig.

Vad behöver du göra om du är sen med en betalning?

1. Betala direkt

Betala beloppet som står på din senaste låneavi eller betalningspåminnelse som du fått från oss. Du hittar alla dina avier och eventuella betalningspåminnelser i Kundportalen. Logga in på coop.se/login-privatlan.

Om du är osäker på vad som ska betalas kan du alltid kontakta oss på telefon 08-12 10 60 60, vardagar klockan 9–17. När du kontaktar oss i ett personligt ärende behöver du legitimera dig med BankID.

2. För dig som har Coop Låneskydd

Om du har försäkringen Coop Låneskydd och har förlorat din inkomst på grund av arbetslöshet eller sjukskrivning kan du ha rätt att nyttja ditt låneskydd. Kontakta försäkringsbolaget AXA på telefon 08-502 520 85.

3. Kontakta oss

Tveka inte att kontakta oss om du är sen med din betalning för Coop Privatlån. Vi finns här för att hjälpa dig och gemensamt komma fram till en lösning som fungerar för dig.

Om du har svårigheter att betala just nu har vi flera möjligheter att kunna hjälpa dig:

  • Amorteringsfritt
    Vi kan erbjuda dig en amorteringsfri period utifrån din situation. När du är i fas med dina betalningar kan du välja amorteringsfritt för nästkommande månad direkt i kundportalen. Läs mer om amorteringsfritt.

  • Sänka månadskostnaden
    Det finns möjlighet att sänka månadskostnaden på ditt lån genom att förlänga återbetalningstiden. Läs mer om hur du ändrar din månadskostnad.