
Smidigare matinköp för hemtjänsten i Kramfors
Coop Nords digitala tjänst ger hemtjänsten i Kramfors möjlighet att hjälpa sina äldre med inköp av matvaror på ett smidigare sätt än tidigare.

På Coop arbetar vi ständigt med att hitta digitala lösningar för att underlätta för våra kunder och medlemmar. Ett exempel som vi är stolta över att berätta om är vår så kallade brukarlösning på Coop.se.
Det traditionella upplägget är att de äldre personer som behöver stöd från hemtjänsten med sina matinköp, får hjälp genom att hemtjänstpersonalen åker till matbutiken och handlar efter den äldres inköpslista.
Genom vår digitala tjänst kan varor beställas via vår e-handelsplattform coop.se, något som förenklar hemtjänstens arbete och förbättrar köpupplevelsen för den äldre.
Med vår tjänst sitter den äldre och hemtjänstmedarbetaren tillsammans vid en dator eller surfplatta och lägger mat-beställningen som skickas direkt till vår butik. Där packar vi ihop varorna, hemtjänsten hämtar kassen och levererar den till beställaren. På det här sätter har beställaren chans att titta på sortimentet och vara delaktig tillsammans med hemtjänsten innan ordern skickas iväg.
Sedan en tid är Coop Nord igång med tjänsten tillsammans med Kramfors kommun som är nöjda med upplägget. Hemtjänsten får mer tid att vara med de äldre och de äldre kan påverka sina inköp i större utsträckning.
Klicka här så kan du ta del av hur Kramfors kommun beskriver vår brukartjänst.