Norrländskt blir ännu grönare
Norrländska varor har alltid varit viktiga för Coop Nords medlemmar. I 10 år har Coop Nord märkt ut norrländska varor i butik och marknadsföring för att göra det enklare för kunderna att hitta dem. Inför jubileet byter märket färg från brun till grön, en färg som står för hållbara val. Märkningen uppmärksammades i vår av White Guide Green, där Coop Nord hamnade på topp 5 i Sverige i kategorin Årets Hållbara Handling.

2018-06-18
I hyllorna på Coop Nords butiker finns ett urval av varor som ligger oss lite extra varmt om hjärtat. Varor som producerats och förädlats av norrländska leverantörer och som har ett stort värde för kunderna.
-Norrländska varor är uppskattade av våra medlemmar och många av dem är riktiga storsäljare, berättar Thomas Johansson, vd Coop Nord. De som väljer norrländskt gör det för att de vill gynna sin bygd och för att de vill göra ett hållbart val. Samt givetvis för att de uppskattar de unika smaker som Norrland erbjuder.
Under 10 år har Coop Nord lyft de norrländska produkterna både i butik och marknadsföring. Det finns en stor bredd i sortimentet med 125 norrländska leverantörer, från råvaror till förädlade produkter. Nyligen uppmärksammades Coop Nords marknadsföring Norrländskt av White Guide Green.
-Norrländska alternativ finns till alla måltider, inte minst årets stora mathelger. Titta bara på ett traditionellt midsommarbord, menar Thomas Johansson.
Genom att ta ett beslut i butiken och välja norrländska produkter kan Coops kunder göra skillnad på hemmaplan och samtidigt må gott själva. Till 10-årsjubileet byter Coop Nord färg på sin norrländska märkning, från brun till grön.
-Det är ett grönt val att välja Norrländska varor. Och det är ett enkelt val på Coop. avslutar Thomas Johansson.