Poängens giltighetstid

Glöm inte bort att använda dina poäng så att de inte förfaller. Här kan du läsa mer om hur det fungerarar.

Varje gång du handlar och drar ditt Coop-kort får du poäng. Dessa kan du samla och ta ut i olika erbjudanden. Det kan t ex vara värdecheckar hos Coop, biobiljetter, resor med SJ eller skänka till välgörenhet som Vi-skogen och We Effect.

Gå till poängshopen för att se alla våra aktuella erbjudanden. 

Poängen har en giltighetstid på tre år. Därefter förfaller poängen en månad i taget. De poäng som tjänades in först, är också de som förfaller först. Om du vill veta om några av dina poäng riskerar att förfalla – logga in på Mina Sidor här på hemsidan, alternativt i appen eller i medlemspunkten i någon av Coops butiker. Där hittar du ditt poängsaldo och om du har några poäng som förfaller kommande månad.

Poäng som tjänades in innan april 2017 har en giltighetstid på fem år. För dem som inte har tagit ut några poäng sedan juli 2014 - och inte gjort ett uttag sedan dess – kommer juli månads poäng förfalla i år den 31 juli.

Så glöm inte bort dina poäng! Passa på att använda dem, antingen som värdecheck hos Coop eller som en upplevelse hos någon av våra partners! 

Frågor och svar om poängförfall

När förfaller mina poäng?
Poängen har en giltighetstid på tre år. Poäng som du tjänade in innan april 2017 har en giltighetstid på fem år. Har du tjänat in poäng sedan juli 2014 och inte gjort ett uttag sedan dess kommer juli månads poäng förfalla den 31 juli 2019.

Förfaller alla poäng samtidigt?

Nej, de förfaller en månad i taget. 

Vilka poäng förfaller först?

De poäng som tjänades in först är de poäng som förfaller först. De poäng som tjänades in i juli 2014 är de poäng som förfaller den 31 juli i år.

De poäng som jag tjänar in idag när jag går och handlar, hur lång giltighetstid har de?
Poängen har en giltighetstid på 3 år från det att de tjänades in.

Hur vet jag om mina poäng riskerar att förfalla?

Du kan se hur det ligger till för dig i våra digitala kanaler: coop.se (mina sidor), appen och i medlemspunkten i butik. Det kommer även finnas information i månadsbrevet som kommer med tidningen Mer Smak. Första tillfället är numret i maj. Du kan även ringa kundservice på 0771- 17 17 17 

Kan jag bara få reda på vilka poäng som förfaller en månad i taget?

I våra digitala kanaler kan du se poäng som förfaller månadsvis under kommande sex månader.   

Det finns inte någon information att mina poäng försvinner?

Om du inte kan se att du har poäng som förfaller så har du inget poängförfall under det närmsta 6 månaderna.

Om poäng

Vad är poäng?

Medlemspoängen är ett av våra sätt att ge tillbaka till våra medlemmar för att de handlar hos oss.

Hur använder jag poäng?

Du kan använda poängen i våra digitala kanaler på coop.se/poangshop, i Coop-appen eller i medlemspunkten i butik. Är du osäker hur det går till kan du fråga en butiksanställd så hjälper de dig.

Vad kan jag använda poängen till?

Poängen kan bland annat användas till värdecheckar hos Coop, biobiljetter, resor med SJ eller ge till biståndsorganisationer såsom VI-skogen, We effect eller Bi Happy och mycket annat. På coop.se/poangshop eller Medlemspunkten i butik kan du se alla våra erbjudanden.

Kan jag ge bort mina poäng till någon annan?

Nej, det är tyvärr inte möjligt.

Jag bryr mig inte om poängen och vill bara ha medlemserbjudanden, vad gör jag då?

Ingenting, bara att fortsätta som vanligt.

För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies