För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies

Vi utökar och adderar leveranstider för seniorer

Vår onlinebutik har ett enormt tryck just nu. För att underlätta för seniorer att handla adderar vi nu leveranstider för gruppen 70 plus.

De specifika leveranstiderna för seniorer finns tillgängliga från tisdag 24 mars och målsättningen är att öka kapaciteten och den geografiska täckningen successivt.

I den situation vi befinner oss i just nu har Coop ett viktigt ansvar för att se till att alla har tillgång till mat. De senaste veckorna har Coops onlinebutik sett en markant ökning av beställningar som lett till längre leveranstider än normalt.

Särskilda leveranstider 

För att underlätta för seniorer, 70 plus, att få tillgång till matvaror på ett enkelt och säkert sätt adderar vi särskilda leveranstider för den här gruppen i onlinebutiken på coop.se . Från och med tisdag 24 mars är leveranstiden 10-20 tillgänglig för seniorer så att de kan beställa sina matvaror och få dem levererade hem till dörren. För att minimera risken för smitta kan varorna lämnas utanför kundens dörr och kvittering av leveransen sker digitalt.

Gäller leveranstiden kl 10-20 på vardagar i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Frågor och svar

  • Jag har inte handlat online förut – hur gör jag?

    Här kan du läsa om hur det går till: https://www.coop.se/handla/sa-funkar-det

  • Var hittar jag tiderna för 70 plus?

    Gå in i butiken online på coop.se. Under den gröna klocksymbolen i överkant hittar och bokar du din leveranstid. Tiderna angiva ”10:00-20:00” är dedikerade för 70 plus. Markera tidsfönstret (10.00-20.00) den dag du vill ha leverans och gå sedan vidare i butiken och gör dina inköp.

  • Hur vet jag om ni levererar till min adress?

    Först ut med speciella leveranstider för 70 plus är Stockholm, Göteborg och Malmö där önskemålet är som störst.

  • Det fanns inga tider kvar – hur gör jag då?

    Just nu är det väldigt många som beställer mat på coop.se. Vi arbetar kontinuerligt med att skapa ytterligare kapacitet.

  • Hur hanterar ni leveranser under corona?

    På Coop följer vi noggrant Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring covid-19 samtidigt som vi följer de branschgemensamma rutiner som satts upp och anpassat vår verksamhet utifrån det. Med anledning av den nuvarande utvecklingen och den oro som en del kan känna har vi gjort flera tillfälliga förändringar. Här finns de samlade: https://www.coop.se/Globala-sidor/covid-19/

  • Vad erbjuder ni seniorer som inte har tillgång till internet eller dator?

    Vår målsättning är att utveckla vårt erbjudande ytterligare. Vi vill att alla ska ha möjlighet att handla mat online och få matvarorna levererade hem även om de inte har tillgång till digitala verktyg för att nå vår onlinebutik.