Affärsområden

Coop Sverige AB är det centrala navet inom Coop. Med en gemensam central styrning nyttjas stordriftsfördelarna och organisationen blir kostnadseffektiv, samtidigt som en lokalt förankrad drift värnas.

Coop Sverige AB ansvarar för bland annat varuinköp, varuflöde, format- och varumärkesstrategi, kommersiellt erbjudande, marknadskommunikation och Coops online-erbjudande.

Inköp & kategori

Affärsområdet ansvarar för hela sortimentet inom Coop i Sverige och har fullt lönsamhetsansvar för ett sortiment som kan driva försäljning och skapa förutsättningar för butikerna att bli lönsamma.

Marknad

Affärsområdet hanterar varumärke och varumär¬kesstrategier samt försäljnings- och varumärkes-drivande marknadsföringsinsatser. Affärsområdet Marknad ansvarar vidare för strategi och utveckling av butiksformat. I verksamheten ingår vidare såväl Coops medlemsprogram som hållbarhetsfrågor.

Supply Chain & Logistik

Coops logistik står för varuförsörjning till samtliga Coop-butiker i hela landet och svarar för effektiv drift av transporter, terminaler och varuflöde.

Online

Affärsområdet Online ansvarar för matkassar och lösplock av mat på nätet. Coop har en rikstäckande distribution av matkassen genom våra butiker och erbjuder hemleverans till cirka 60 procent av Sveriges hushåll.

Kommersiellt Erbjudande

Kommersiellt erbjudande ansvarar för ett sammanhållet skräddarsytt erbjudande gentemot medlemmar och kunder, i såväl breda som riktade kanaler.

För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies