Gå till sida Gå till navigering

Så handlar du på Coop.se

En butik, flera möjligheter. Välj hur du vill göra.

Vill du ha hjälp att handla – se vår film!

 

 

Vänligen observera att det inte är möjligt att ändra en redan lagd order. Om du behöver göra en ändring var vänlig kontakta kundservice. Du kan också läsa mer bland våra vanliga frågor.  

 

Här nedan följer skriftliga instruktioner och tips om hur du handlar här på coop.se:

Steg 1 - Logga in

Börja med att logga in eller skapa ett konto genom att klicka på logga in eller profilsymbolen uppe i menyn.

Om du redan är registrerad kund, logga in med dina inloggningsuppgifter. Om du är ny kund, skapar du enkelt ett inlogg.

Om du nu inte redan befinner dig i vår butik, börja med att klicka på handla i menyn. Alternativt klicka på menysymbolen och därifrån klicka dig vidare till handla.

Steg 2 - Välj och reservera leverans

Välj leveranstid genom att klicka på varukorgen (för att se din varukorg klicka på den gröna kundvagnssymbolen till höger på sidan) och välj leveransalternativ.

Beroende på var du bor erbjuder vi olika leveransalternativ, skriv in ditt postnummer för att se vilka leveranser som erbjuds i ditt område.

Välj leverans, leveranstid och se till att reservera tiden.

Steg 3 - Börja handla

Nu kan du börja skapa din varukorg! Du kan handla genom att antingen söka fram önskade varor i sökrutan högst upp på site eller genom att klicka på kategorierna.

För att se din varukorg klicka på den gröna kundvagnssymbolen till höger på sidan. Här kan du också lägga till och ta bort varor från din korg.

När är du är nöjd, klicka på varukorgen till höger och välj sedan "gå till kassan".

Steg 4 - Betalning

När du handlat klart och är redo att betala klickar du upp varukorgen och klicka dig vidare på knappen "gå till kassan".

Om ditt område erbjuder hemleverans, och om du valt det som leverans, behöver du ange leveransadress och eventuell portkod.

Välj betalningssätt. Nu har du handlat! Du får en orderbekräftelse via mail strax efter att betalningen är genomförd.

Hör av dig om du har frågor!

Om du har fler frågor är du varmt välkommen att kontakta vår Kundtjänst eller ring oss på 0771-17 17 17.

Välj mellan butikssortiment, matkasse eller recept

På coop.se hittar du ett stort utbud av fräscha varor till samma låga priser som i våra stormarknader. Vi erbjuder allt från färskvaror som fisk, ost och kött, till delikatesser från vår manuella chark och leksaker. Naturligtvis har vi även ett stort utbud av ekologiska varor. Är du medlem i Coop får du dessutom poäng på varje köp du gör.

Du kan handla online på tre olika sätt:

  • Vårt butikssortiment – välj fritt bland tusentals varor. Hitta varor genom våra kategorier eller använd sökfältet.
  • Coop Matkasse – Coop Matkasse finns i fem olika varianter för 2 eller 4 personer: Familjekassen, Ekologiska kassen, Laktosfria kassen, Tredagarskassen och Hälsokassen. Här får du färdigkomponerade kassar medlättlagade recept och alltid färska råvaror med kött och kyckling från svenska gårdar.  

  • Köpklara recept  Alla recept är enkla och snabblagade. Med våra köpklara recept bestämmer du själv vilka middagar du vill ha och köper enkelt alla ingredienser med ett enda klick. Naturligtvis kan du komplettera med varor ur vårt butikssortiment om du vill. 

Leverans

Hämta i butik

Nu kan du välja att hämta dina varor i butik. Du väljer och reserverar en dag och tid för avhämtning samt vilket sätt du vill hämta maten på. Olika butiker erbjuder olika alternativ, så välj det som passar bäst för dig.

  • Hämta av personal - du hämtar varorna inne i butiken hos vår butikspersonal.

  • Hämta med bil - du hämtar varorna utanför butiken på angivna parkeringsrutor eller via drive-through. 

  • Hämta i skåp - du hämtar varorna i kyl- och frysskåp i anslutning till butiken.

På avhämtningsdagen får du ett sms med beräknad upphämtningstid samt instruktioner för hur du hittar din beställning i eller utanför butiken. Du svarar på sms:et när du är framme vid din Coop-butik, då vet vi att du är på plats och kan förbereda din utlämning.

Kom ihåg att du i normala fall behöver visa legitimation om din avhämtningsorder har betalats med faktura eller innehåller varor med åldersgräns. Vi har nu tillfälligt pausat all försäljning av alkohol, tobak samt läkemedel eftersom dessa produkter kräver att mottagaren legitimerar sig. Detta pga ändrade rutiner vid rådande situation för covid-19. Läs mer här.

Hemleverans

På de flesta orter kan du också få maten hem direkt till din dörr. Då väljer och reserverar du en dag och tid som du vill ha dina varor levererade på.

Efter att du lagt din beställning och betalat får du ett kvitto skickat till din mail. Där finns också information om din leveransdag och tid.

Ta emot din leverans

Dina färskvaror kommer till oss i precis rätt tid för att hinna packas tillsammans med de övriga varorna. Om din leverans skulle bli försenad och du då inte kan eller vill ta emot din leverans så levererar vi dina varor vid ett annat tillfälle som passar dig bättre. Leveransen sker då utan extra kostnad.

 

Betalsätt

Läs med om våra betalsätt på klarna.com