Coop Kundservice

18 januari 2018

Långa svarstider hos MedMera Bank

För närvarande har vi långa väntetider hos bankens kundservice. Då vi på grund av banksekretessen inte kan utföra bankärenden som vi får in via e-post har vi valt att prioritera att besvara telefonsamtal. Efter 5 mars kommer du som har ett Coop Mastercard kunna logga in med BankID och skicka e-post i en säker miljö. Då har vi möjlighet att besvara bankärenden även via denna kanal. Fram tills dessa behöver du ringa oss för att få ditt ärende utfört. Vanliga frågor och svar hittar du här.

9 januari 2019

Just nu cirkulerar bluff-sms och mail som inte är från Coop. Kommunikationen handlar t ex om "födelsedag", ”undersökningar” och "poäng som förfaller". Klicka inte på länkar eller lämna ut uppgifter. Coop beklagar det som skett.

Frågor och svar

Under frågor och svar hittar du svar på de vanligaste frågorna om Coop. Du kan också själv ställa generella frågor om till exempel butiker, varor, bankkort eller poäng. 

Frågor och svar

Utskick

Här hittar du information om vilka utskick Coop gör. 

Läs mer

Kontakt

Behöver du hjälp i ett personligt ärende kontaktar du oss istället via e-post, telefon eller genom att använda Talsvar. Det kan gälla till exempel saldo- och bankkortsärenden, dina poäng eller en beställning du gjort i nätbutiken.

Telefon

0771-17 17 17

Talsvar

En automatisk telefontjänst för dig som har Coop-kort. Öppet dygnet runt.

Ärenden:

  • Saldo och disponibelt belopp (Tryck 3)
  • Senaste fem transaktionerna
  • Senaste fem inbetalningarna
  • Spärra kort
  • Beställ ny pin-kod
  • Beställ nytt kort
  • Öppna för internet-/utlandsköp

Kundservice

Vi svarar dig helgfri vardag kl 8–18. (Coop nätbutik helgfri vardag kl 8–22, lördag och söndag kl 10-20.)

Tryck 1 för
  • Butiker
  • Varor
  • Erbjudanden
Tryck 2 för
  • Poäng
  • Poängkort
  • Medlemskap i konsumentförening
Tryck 3 för
  • Betal- och kreditkort hos MedMera Bank
  • Saldo, transaktioner, spärr av kort m.m.
  • Coop Sparkonton
  • Coop Privatlån
Tryck 5 för
  • Coop nätbutik

E-post

Frågor om Coop medlemskap och poäng
För frågor om ditt eget Coop-kort eller dina poäng, ange det sjusiffriga id-numret som finns på ditt Coop-kort samt de fyra sista siffrorna i kortnumret. (Av säkerhetsskäl bör du inte skicka hela ditt kortnummer eller kontonummer via e-post.)

Frågor om Coop kontosaldo
Av säkerhetsskäl besvarar vi inte frågor om ditt bankengagemang via e-post. Kontakta oss istället via telefon.

Beställningar och leveranser
Har du brådskande frågor om vår e-handel, till exempel angående beställningar och leveranser? Ring oss!

Tack för din fråga, vi kontaktar dig så snart som möjligt

Post

Coop Kundservice
Box 1340
171 22 Solna

För ärenden om:

  • Coop e-handel
  • Coop Matkasse
  • Varor
  • Medlemskap
  • Poäng

MedMera Bank AB
Box 155 
791 24 Falun

För ärenden om:

  • Betal- och kreditkort
  • Privatlån
  • Spara (fd KF Sparkassa)

    Logga in och samla dina butiker här
    Då har du öppettider, reklamblad och annat viktigt alltid nära till hands.

    Logga in


    Logga in så kommer du åt dina listor i appen när du ska handla och delar dem automatiskt med alla i ditt hushåll. Smart!