Änglamarksprisets historia

Änglamarkspriset startade år 2002 för att uppmuntra och lyfta fram goda initiativ inom miljö och ekologi.

Många miljöfrågor är i själva verket också viktiga hälsofrågor. Vi vet att hälsa och miljö är två av de frågor som engagerar människor mest - därför vill vi belöna initiativ som knyter samman de områdena.

Vinnaren får 100 000 kronor

Varje år har Änglamarkspriset olika inriktningar och teman. Det kan vara i stort eller smått, en produkt eller ett projekt. Vinnaren får 100 000 kronor.

Lyfter goda initiativ

Coop startade Änglamarkspriset 2002 för att uppmuntra och lyfta fram goda initiativ inom miljö och ekologi.

Ordet Änglamark från Äppelkriget

Ordet Änglamark förekom första gången i Hasse och Tages film Äppelkriget. Idag bärs namnet av varor som odlats ekologiskt och producerats med miljöanpassade metoder.

Tidigare vinnare

Alla vinnare av Änglamarkspriset speglar den bredd som finns i arbetet med miljö och ekologi.

För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies