Betal- & medlemskort

Vanliga frågor om våra kort

  • När du handlar med ett betalkort i en bemannad kassa får du frågan om du vill koppla ditt medlemskap till betalkortet i kortterminalen. Svara "ja".

    Vill du koppla övriga familjens betalkort till samma medlemskap, registrerar ni bara medlemskapet innan betalning och kopplar sedan kortet ni betalar med på samma sätt som om det vore ditt eget kort.

    Använder du ditt betalkort både fysiskt och mobilt genom t.ex. Apple Pay eller Google Pay måste båda versionerna av kortet kopplas till ditt medlemskap. Även utländska kort kan kopplas.

    Kopplingen kan bara ske i en bemannad kassa vid köp. Det går inte att koppla medlemskapet digitalt eller i våra övriga betallösningar i dagsläget. Frågan om att koppla kortet visas bara ett visst antal gånger. Får du ingen fråga längre men vill koppla medlemskapet, kontakta Kundservice.

  • Har du ett äldre medlemskort som det står MedMera på, fungerar det precis likadant som ett nytt Coop Medlemskort. Så länge kortets magnetremsa fungerar att dra i kortläsaren vid ex. ShopExpress och i kassan behöver det inte bytas ut.

    Du kan dessutom koppla ditt vanliga betalkort till ditt medlemskap. Då behöver du inget medlemskort i plånboken och missar inga rabatter.