Frågor & svar - digitala presentkort

  • Var kan jag köpa digitala presentkort?

    Pil

    Coops digitala presentkort kan köpas på coop.se eller i Coops Scan & Pay-app.

  • Var kan vårt företag köpa digitala presentkort?

    Pil

    Här på coop.se.

  • Hur många digitala presentkort kan jag beställa?

    Pil

    Minst ett och det finns ingen övre gräns för hur många.

  • Var kan jag använda Coops digitala presentkort?

    Pil

    I en bemannad kassa i någon av våra ca 850 butiker och i vår Scan & Pay-app.

  • Hur lång är giltighetstiden på Coops digitala presentkort?

    Pil

    2 år.

  • Vilka belopp kan jag ladda det digitala presentkortet med?

    Pil

    Du kan ladda presentkortet med lägst 25 kr och högst 5000 kr.

  • Får jag poäng när jag handlar med digitala presentkort?

    Pil

    Nej, men du får som vanligt poäng för den summa du handlar för utöver presentkortet.

  • Hur skickas de digitala presentkorten?

    Pil

    Per sms eller till mejladress.

  • Hur lång är leveranstiden för de digitala presentkorten?

    Pil

    Presentkorten skickas till mottagaren direkt när betalningen har gått igenom.

  • Vilka betalmedel accepteras för köp av digitala presentkort?

    Pil

    Swish, betal- och kreditkort accepteras. Faktura (endast företag).

  • När kan de digitala presentkorten börja användas?

    Pil

    När betalning blivit godkänd eller när fakturan är betald (endast företag).

  • Är det digitala presentkortet belagt med moms?

    Pil

    Nej, produkten är momsbefriad.

  • Hur kontrollerar jag saldot på mitt digitala presentkort?

    Pil

    Du kontrollerar ditt saldo genom att skriva in ditt 12-siffriga presentkortsnummer i fältet på denna sida.

  • Behöver jag använda hela beloppet på en gång?

    Pil

    Det går bra att använda vid flera tillfällen tills saldot är förbrukat.

  • Kan jag använda flera digitala presentkort vid samma köp?

    Pil

    Ja, det går bra.

  • Kan jag betala ett köp med både ett fysiskt och digitalt presentkort?

    Pil

    Ja, det går bra.

  • Är det digitala presentkortet personligt?

    Pil

    Nej kortet är opersonligt.

  • Giltighetstiden har gått ut på mitt digitala presentkort. Går det att förlänga giltighetstiden?

    Pil

    Nej, giltighetstiden går inte att förlänga.

  • Kan jag skicka ett personligt meddelande tillsammans med det digitala presentkortet?

    Pil

    Ja, du kan skicka med en personlig hälsning.

  • Hur kan jag ångra mitt köp?

    Pil

    Senast 14 dagar från köpet måste du meddela Coop att du vill ångra ditt köp. Använd gärna den ångerblankett som du fått i samband med köpet (ej företag).

  • Vad gör jag om jag har köpt ett digitalt presentkort och mottagaren inte har fått det?

    Pil

    Kontrollera att korrekt sms eller email registrerats till mottagaren i samband med köpet. Om mottagaruppgifterna är rätt, kontakta kundservice.

  • Hur kontaktar jag kundservice?

    Pil

    Skicka ett meddelande till kundservice här eller ring på telefon: 0771-17 17 17

  • Om jag representerar ett företag eller en annan organisation och har övriga frågor, hur kontaktar jag er?

    Pil

    Skicka e-post till partnerservice@kf.se (endast företag och organisationer).