Frågor & svar - digitala presentkort
-
Var kan jag köpa digitala presentkort?
Coops digitala presentkort kan köpas på coop.se eller i Coops Scan & Pay-app.
-
Var kan vårt företag köpa digitala presentkort?
Här på coop.se.
-
Hur många digitala presentkort kan jag beställa?
Minst ett och det finns ingen övre gräns för hur många.
-
Var kan jag använda Coops digitala presentkort?
I en bemannad kassa i någon av våra ca 850 butiker och i vår Scan & Pay-app.
-
Hur lång är giltighetstiden på Coops digitala presentkort?
2 år.
-
Vilka belopp kan jag ladda det digitala presentkortet med?
Du kan ladda presentkortet med lägst 25 kr och högst 5000 kr.
-
Får jag poäng när jag handlar med digitala presentkort?
Nej, men du får som vanligt poäng för den summa du handlar för utöver presentkortet.
-
Hur skickas de digitala presentkorten?
Per sms eller till mejladress.
-
Hur lång är leveranstiden för de digitala presentkorten?
Presentkorten skickas till mottagaren direkt när betalningen har gått igenom.
-
Vilka betalmedel accepteras för köp av digitala presentkort?
Swish, betal- och kreditkort accepteras. Faktura (endast företag).
-
När kan de digitala presentkorten börja användas?
När betalning blivit godkänd eller när fakturan är betald (endast företag).
-
Är det digitala presentkortet belagt med moms?
Nej, produkten är momsbefriad.
-
Hur kontrollerar jag saldot på mitt digitala presentkort?
Du kontrollerar ditt saldo genom att skriva in ditt 12-siffriga presentkortsnummer i fältet på denna sida.
-
Behöver jag använda hela beloppet på en gång?
Det går bra att använda vid flera tillfällen tills saldot är förbrukat.
-
Kan jag använda flera digitala presentkort vid samma köp?
Ja, det går bra.
-
Kan jag betala ett köp med både ett fysiskt och digitalt presentkort?
Ja, det går bra.
-
Är det digitala presentkortet personligt?
Nej kortet är opersonligt.
-
Giltighetstiden har gått ut på mitt digitala presentkort. Går det att förlänga giltighetstiden?
Nej, giltighetstiden går inte att förlänga.
-
Kan jag skicka ett personligt meddelande tillsammans med det digitala presentkortet?
Ja, du kan skicka med en personlig hälsning.
-
Hur kan jag ångra mitt köp?
Senast 14 dagar från köpet måste du meddela Coop att du vill ångra ditt köp. Använd gärna den ångerblankett som du fått i samband med köpet (ej företag).
-
Vad gör jag om jag har köpt ett digitalt presentkort och mottagaren inte har fått det?
Kontrollera att korrekt sms eller email registrerats till mottagaren i samband med köpet. Om mottagaruppgifterna är rätt, kontakta kundservice.
-
Hur kontaktar jag kundservice?
Skicka ett meddelande till kundservice här eller ring på telefon: 0771-17 17 17
-
Om jag representerar ett företag eller en annan organisation och har övriga frågor, hur kontaktar jag er?
Skicka e-post till partnerservice@kf.se (endast företag och organisationer).