Skräppostfilter

Får du inga e-postmeddelanden trots att du har anmält dig till en prenumeration? Det kan vara skräppostfiltret i ditt e-postprogram som uppfattar meddelandet som skräppost (”spam”).

För att slippa oönskad e-post finns ett skräppostfilter i ditt e-postprogram. Filtret kontrollerar alla e-postmeddelanden och försöker rensa bort de som skulle kunna vara skräppost.

Det kan hända att filtret av misstag även rensar bort meddelanden som du verkligen vill ha, t.ex. prenumerationen från Coop.

För att förhindra detta kan du lägga till Coop (e-postadress: noreply@coop.se) som en betrodd e-postavsändare.

Gör så här för olika e-postprogram:

Outlook (version 2007)
  1. Gå till mappen Skräppost.
  2. Leta upp det bortsorterade e-postmeddelandet.
  3. Högerklicka på meddelandet.
  4. I snabbmenyn som dyker upp, peka på Skräppost och klicka på Markera som Inte skräppost.
  5. Klicka på Ok i rutan som dyker upp för att bekräfta.

Meddelandet flyttas till mappen In. Avsändaradressen läggs till i listan över godkända avsändare så att nästa meddelande inte rensas bort.

iPhone Mail

Har inget eget skräppostfilter. Använd skräppostfiltret hos din e-postleverantör.

Hotmail (Windows Live)
  1. Gå till mappen Skräppost.
  2. Leta upp det bortsorterade e-postmeddelandet.
  3. Högerklicka på meddelandet.
  4. I snabbmenyn som dyker upp, klicka på Inte skräppost.

Meddelandet flyttas till Inkorgen. Avsändaradressen läggs till i listan över godkända avsändare så att nästa meddelande inte rensas bort.

Apple Mail
  1. Leta upp e-postmeddelandet som markerats som skräppost. (Antingen i mappen Inkorg eller en särskild Skräp-mapp.)
  2. Klicka på meddelandet för att markera det.
  3. Klicka på knappen Inte skräp.

Avsändaradressen läggs till i listan över godkända avsändare så att nästa meddelande inte rensas bort.

Yahoo! mail
  1. Gå till mappen Spam.
  2. Leta upp det bortsorterade e-postmeddelandet.
  3. Markera meddelandet i kryssrutan till vänster.
  4. Klicka på knappen Inte spam.

Meddelandet flyttas till Inkorgen. Avsändaradressen läggs till i listan över godkända avsändare så att nästa meddelande inte rensas bort.

Gmail (Google)

Flytta meddelandet till inkorgen:

  1. Gå till mappen Skräppost. (Finns under Mer till vänster på sidan.)
  2. Leta upp det bortsorterade e-postmeddelandet.
  3. Markera meddelandet i kryssrutan till vänster.
  4. Klicka på knappen Ej skräppost.

Meddelandet flyttas till Inkorgen.

Markera avsändaradressen som godkänd:

För att nästa meddelande inte ska rensas bort kan du lägga till avsändaradressen i din kontaktlista:

  1. Markera Kontakter. (Finns under menyn Gmail till vänster.)
  2. Klicka på Ny kontakt.
  3. Fyll i formuläret. Ange e-postadress noreply@coop.se

För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies