Vanliga Frågor

Vad kostar leveransen?

  • Beställ för 500 kr eller mer
  • Frakt privatperson: 49 kr (fri frakt om du handlar för 2000 kr - gäller endast privatpersoner)
  • Frakt företag: 140 kr exkl moms
  • Leveransgaranti och färskvarugaranti

Hur betalar jag för mina varor?

Betala med kort

Vi hanterar kortbetalningar online och du kan betala med kort anslutna till Visa, American Express eller MasterCard.

Du kan även betala med ditt MedMera betalkort eller KF Inköpskort för företag. Kortet debiteras på leveransdagen. Av säkerhetsskäl tar vi inte emot kontanter.

Betala mot faktura

Vi erbjuder fakturering via Klarna för privatpersoner och IJ fakturaservice för företag.

Levererar ni hem till mig?

I stora delar av landet levererar vi hela sortimentet av varor direkt till dörren. Där kan du även beställa hem Coop Matkasse. Det går alltid att hämta Coop Matkasse i närmaste Coopbutik. Kolla var i landet vi kan leverera hem till dig.

Skriv in ditt postnummer:

När kan jag beställa mina varor?

Du kan beställa dygnet runt, alla dagar i veckan.

Beställer du innan kl 23.59 levererar vi dagen efter.

När levererar ni?

Vi levererar måndag till fredag från klockan 9 till 22. När du lägger din beställning väljer du själv i vilket tidsintervall du vill att vi kommer med din mat. I de flesta områden levererar vi dagligen men det kan variera beroende på din leveransadress. Observera att vi inte lämnar maten utanför dörren, därför är det viktigt att välja ett tidsfönster där du kan motta leveransen på utsatt tid.

Hur gör jag om något är fel i leveransen?

Skulle något i din leverans inte stämma överens med din beställning eller om du är missnöjd med någon vara, kontakta Coop Kundservice.

Hur ändrar jag på min lagda beställning?

Du kan inte ändra i en beställning men om varorna ännu inte är skickade kan du makulera beställningen och göra en ny. Om du vill kan du enkelt flytta varorna från den första beställningen till den nya. Gör så här:

  1. Gå till Mina beställningar
  2. Öppna Orderinfo på den beställning du vill makulera
  3. Klicka på Makulera (längst ner på sidan)
  4. Klicka på länken Varor
  5. Markera de varor du vill lägga i varukorgen
  6. Klicka på Lägg valda varor i varukorgen
  7. Gör dina ändringar och genomför köpet

När kan jag senast avboka min beställning av Coop Matkasse för avhämtning i butik?

Senast tisdag kl 23:59 veckan inför avhämtning måste du avboka din matkasse.

Måste jag visa legitimation vid köp av varor som har 18-årsgräns?

Vid beställning av varor som har 18-årsgräns krävs det att mottagaren av leveransen kan uppvisa giltig legitimation som styrker åldern, i annat fall tas dessa varor i retur.

Är mina köp poänggrundande?

Som Coop-medlem samlar du poäng på alla dina inköp, det gäller både butikssortiment och matkassen. Poängen kan du sedan använda för att ta ut varor i poängshoppen. Du ser hur många poäng du samlat ihop genom att logga in och gå till mina sidor.
Här kan du läsa allt om poängen och medlemsprogrammet.

Kan jag ta ut poängvaror när jag handlar på nätet?

Alla dina inköp i Coop näthandel är poänggrundande, men du kan ännu inte lösa in varor från poängshoppen i vår näthandel. Erbjudanden, som t.ex. "dubbla poäng på ekologiska varor" gäller inte heller än när du handlar på nätet.

Kan jag lösa in Mina erbjudanden?

För närvarande kan du inte lösa in dina personliga erbjudanden när du handlar på nätet.