Kundlöfte, vision och värderingar

Det finns 659 Coop-butiker runt om i vårt land. De ägs av 3,4 miljoner medlemmar i 32 konsumentföreningar. Medlemsägandet förpliktar och vi står på konsumenternas sida. Vi värnar om miljö och hälsa. Vår verksamhet ska alltid stå i samklang med vad medlemmarna prioriterar och efterfrågar.

Den resa vi nu inlett för att ta Coop in i framtiden startar från den plattform vi byggde företaget på för många år sedan. Vi har en strategisk plan med tydliga mål. Vi har formerat en sammansvetsad organisation där alla drar åt samma håll. Allt med syftet att skapa marknadens mest attraktiva kunderbjudande.

Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser, värde för pegarna, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Vi har en kontinuerlig dialog med våra kunder och medlemmar.

Vårt kundlöfte: Bättre för dig och din familj.

Vår vision: Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.

Våra värderingar: Mod, Ansvarstagande, Glöd, Gemenskap och Affärsmannaskap.

Läs mer i Coops Årsrapport 2016 som du hittar på sidan Finansiell information