Kundlöfte, vision och värderingar

Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har det grundläggande syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av många medlemmars konsumtion.

Det finns cirka 800 Coop-butiker runt om i vårt land. De ägs av 3,5 miljoner medlemmar i 29 konsumentföreningar. Genom sitt personliga engagemang och sina inköp lägger de grunden för verksamheten. Allt överskott som skapas går tillbaka till medlemmarna eller återinvesteras i verksamheten, vilket skapar ett cirkulärt kretslopp. Vår verksamhet ska alltid stå i samklang med vad medlemmarna prioriterar och efterfrågar.

Vår vision har alltid varit att vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel, även om den ibland formulerats i andra ord. Dagens Coop ska leverera på denna vision genom att erbjuda prisvärd, hållbar matglädje till våra kunder i attraktiva butiker. Genom våra starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och vårt gröna hållbara varumärke tar vi steg för att leva upp till vår vision. 

Vårt kundlöfte: Prisvärd, hållbar matglädje.

Vår vision: Coop ska vara den goda kraften i mat-Sverige

Läs mer i Coops Årsrapport 2017 som du hittar på sidan Finansiell information