Kundlöfte, vision och värderingar

Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har det grundläggande syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av många medlemmars konsumtion.

Det finns cirka 650 Coop-butiker runt om i vårt land. De ägs av 3,5 miljoner medlemmar i 30 konsumentföreningar. Genom sitt personliga engagemang och sina inköp lägger de grunden för verksamheten. Allt överskott som skapas går tillbaka till medlemmarna eller återinvesteras i verksamheten, vilket skapar ett cirkulärt kretslopp. Vår verksamhet ska alltid stå i samklang med vad medlemmarna prioriterar och efterfrågar.

Vår vision har alltid varit att vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel, även om den ibland formulerats i andra ord. Dagens Coop ska leverera på denna vision genom att erbjuda prisvärd, hållbar matglädje till våra kunder i attraktiva butiker. Genom våra starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och vårt gröna hållbara varumärke tar vi steg för att leva upp till vår vision. 

Vårt kundlöfte: Prisvärd, hållbar matglädje.

Vår vision: Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.

Läs mer i Coops Årsrapport 2017 som du hittar på sidan Finansiell information 

För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies