Strategi

2014 påbörjade vi resan för att ta Coop in i framtiden och det startar från den plattform vi byggde företaget på för många år sen. Vi har en strategisk plan med tydliga mål.

Vi har formerat en sammansvetsad organisation där alla drar åt samma håll. Allt med syftet att skapa marknadens mest attraktiva kunderbjudande.

Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser, värde för pengarna, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Vi har en kontinuerlig dialog med alla våra kunder och medlemmar.

Coop Sverige har ansvaret för bland annat inköp och kategori, varuflöde, format- och varumärkesstrategi samt marknadskommunikation och affärsutveckling för Coop-butiker i hela landet. På så sätt nyttjas stordriftsfördelar och effektivitetsvinster i Coop Sverige förs ut i hela butiksnätet. 

Läs mer om vårt kunderbjudande i Coops Årsrapport 2014.