Coop Konsum vann Arlas Guldko för bästa miljöarbete
Coop Konsum vann Arlas årliga matpris Guldkon i klassen Bästa Miljöarbete.
Juryns motivering för att utse Coop Konsum till vinnare i kategorin Bästa Miljöarbete löd:
”Det kräver envishet och engagemang att våga fatta okommersiella beslut som på sikt visar sig rätt. Med övertygelse, engagemang och solidariskt tänkande driver man utvecklingen framåt och tillhör de som genom eget agerande på alla nivåer inte följer trender utan sätter dem.”
– Tack vare att vi lyssnat på medlemmarna och deras engagemang i miljöfrågorna är vi ledande i miljöfrågor inom dagligvaruhandeln. Nu tar vi nya steg, bland annat med en ny strategi för vårt sortiment av fisk och skaldjur, säger Coops miljöchef Mikael Robertsson.
Arlas Guldko har delats ut i tio år. Nytänkande, kvalitetshöjande insatser av olika slag, speciellt personalengagemang och ett kundorienterat tänkande är viktiga kriterier för att bli en av vinnarna.