Färskvarugaranti i din Coopbutik
Pengar tillbaka om du inte är helt nöjd med en färskvara du köpt hos oss.
Färskvarugarantin innebär att du får dubbla pengarna tillbaka om du köper en färskvara i någon av våra fysiska Coop-butiker och inte är nöjd med varan. Ta med kvittot och varan till butiken du har handlat den i så hjälper vår butikspersonal till.
Färskvarugarantin gäller bara mot uppvisat kvitto och inte för varor som redan haft nedsatt pris på grund av kort hållbarhetsdatum (om varan inte håller förväntad kvalitet så ersätts du istället med varans pris). Färskvarugarantin gäller inte för varor som inte är betalda, vilket betyder att garantin inte gäller för produkter som man hittar i butiken men ännu inte har köpt.
Som färskvaror räknas frukt och grönt, matbröd, fikabröd, bröd som bakas i butiken och all mat som förvaras i kyla. Även charkvaror och ost (som inte behöver förvaras i kyla) omfattas av vår färskvarugaranti.