Årets servicehjälte

Årets servicehjälte är ett pris som årligen delas ut till en anställd som lever upp till ledord som närvarande, positiv, glädjespridare, hjälpsam, glad, generös. Det är kollegor som nominerar till priset.

Priset som åréts servicehjälte går till Peter Larsson Coop Loet i Luleå. Motiveringen lyder:

 "Peter tar sig tid och tar hand om kunden på ett fantastiskt sätt genom att ge kunden uppmärksamhet på sitt engagerande och generösa sätt. Ingen tillfällighet att Peter utses då han över tid visat att han har ett naturligt "vinnande" kundmöte."

Stort grattis till priset som årets servicehjälte. Hur känns detta?
- Det känns väldigt smickrande och hedrande att få uppskattning för mitt dagliga arbete.  

Vad innebär god service för dig?
- God service för mig innebär att jag ser och bekräftar kunden.  Varje kundmöte börjar med att jag uppmärksammar han/hon genom en så enkel sak som att säga "Hej!" och visar mitt intresse på att jag verkligen har sett han/hon.  Jag tror att alla människor mår bra av att bli sedda och bekräftade. 

Du har ju jobbat 14 år hos oss. Vad är det bästa med ditt jobb?
- Det bästa med mitt jobb är mötet med olika människor, gamla som unga och stora som små. Kollegor och kunder. 

 Avslutningsvis: hur firar du priset?
- Jag firar inte priset på något speciellt sätt utan vill än en gång passa på att säga ett stort och ödmjukt tack till mina fina kollegor som nominerat mig till detta pris.