Årets servicehjälte 2018 – Angelica Engman

Årets servicehjälte är ett pris som årligen delas ut till en anställd som lever upp till ledord som närvarande, positiv, glädjespridare, hjälpsam, glad, generös. Det är kollegor som nominerar till priset.

Angelica Engman tog emot priset av vd Peter Fjällborg på chefsmötet som i år hålls vid Pite Havsbad.

 Priset som årets servicehjälte går till Angelica Engman  på Coop Bergnäset i Luleå. Motiveringen lyder:

"Angelica har ett kundbemötande i världsklass som kännetecknas av att hon alltid är glad och hjälpsam mot kunderna. Hon är en glädjespridare, inte bar mot kunderna, utan även mot arbetskamraterna på den egna butiken. Andra butiker har fått ta del av hennes personlighet då hon har varit med och infört delikatessdiskar med stort engagemang.”

 Stort grattis till priset som årets servicehjälte! Hur känns detta?
- Det känns jättekul, en fin ära!

Vad innebär god service för dig?
- Att man hjälper kunden, är glad och trevlig och tillgodoser kundens behov.

Du har jobbat 12 år hos oss. Vad är det bästa med ditt jobb?
- Det är kundmötet och kollegorna. Att jobba i delikatessdisken är också väldigt varierande och inspirerande. Det har varit jättekul att  jag fick åka ut på butikerna och bygga deras delikatessdiskar.

- Jag gillar också Coop för att jag känner att jag får möjlighet att utvecklas här.

Avslutningsvis: hur firar du priset?
- Jag firar den med kollegorna, inget speciellt. Har kul här på PIte Havsbad! 

Övriga nominerade var:
Therese Danell, servicekontoret
Jesper Renberg, Coop Arvidsjaur
Ulf Isaksson, Coop Arvidsjaur
Renée Edblom, Stora Coop Kiruna
Malin Larsson, Stora Coop Gällivare
Maria Johansson, Stora Coop Piteå
Petra Lindström, Stora Coop Storheden
Lisa Isaksson, Coop Katterjåkk
Mari Wennberg, Coop Öjebyn

För att förbättra och anpassa ditt besök använder vi cookies. Fortsätter du härifrån innebär det att du accepterar att cookies används. Läs mer om cookies