Åsa Esko är årets servicehjälte

Varje månad får våra medarbetare nominera en servicehjälte som gör det lilla extra för våra kunder och medlemmar. Och varje månad får vi in många fina nomineringar som gör att det är en utmaning att välja månadens servicehjälte. Av dessa tolv månadshjältar har det nu blivit dags presentera den som har valts till årets årets servicehjälte.

Under året har vi utsett och överraskat tolv servicehjältar runtom i vårt stora län:

  • Januari: Elvira Johansson, Coop Arvidsjaur
  • Februari: Paulina Johansson, Coop Varvet
  • Mars: Anton Savilahti, Coop Vittangi
  • April: Marith Andersson, Coop Norra Ringen
  • Maj: Barbro Nilsson, Coop Älvsbyn
  • Juni: Nathali Hansson, Stora Coop Kiruna
  • Juli: Åsa Esko, Coop Råneå
  • Augusti: Per Eriksson, Coop Bergnäset
  • September: Abeer Abdulal, Stora Coop Piteå
  • Oktober: Petra Lindström Coop.se Norrbotten
  • November: Anna Joronen, Coop Varvet Luleå
  • December: Anders Sundvall, Bolist Luleå

 Åsa Esko var juli månads servicehjälte och är nu vald till årets servicehjälte. Nu är hon vald till årets servicehjälte med motiveringen:

”Hon förtjänar att bli årets servicehjälte för att hon är en fantastisk glädjespridare, som ger kunderna det där lilla extra. Henne skratt hörs i hela butiken och förgyller dagarna för kunderna och även personalen.”

 

Hur känns det här då?
- Jättekul, överväldigande! Jag blir jätteglad, det är en jättestor ära. Jag blev både förvånad och hedrad. Men jag blev lika glad över att Örjan också vann priset som årets ledare. Han är så värd det, det var fint!

 När vi snackades vid efter att du blivit månadens servicehjälte så lyfte du den fina stämningen ni har i butiken och att ni trivs så bra ihop. När detta skrivs är det alltså så att du blir årets servicehjälte, din chef Örjan är årets ledare i butik och så ligger ni alltid bra till i NKI kundbemötande. Vad är er hemlighet?
- Ja, vi är nog en väldigt bra sammansatt bra grupp som trivs väldigt bra med varandra. Det är aldrig några större intriger, vi är olika och vi passar bra ihop och har roligt. Har man roligt så trivs man på jobbet. Då flyter det på och det är man ju glad över eftersom vi är en så liten arbetsplats, att vi inte behöver lägga tid på att vara upprörd. Det är hemligheten.

 - Örjan han är väldigt mån om oss, en fantastisk chef. Han bryr sig och han är omtänksam. Han är mån om att saker ska gå rätt till och han behandlar alla lika. Sen har han lite torr humor, men det får vi leva med *skratt*. Nä, vi gillar hans humor!

Hur firade du det här?
- Jag köpte en semla till mig och min sambo 😊

Årets servicehjälte får åka till Italien på studieresa. Har du varit där?
- Italien har jag varit i, i min ungdom. Men det börjar vara ett tag sedan. Bara det är ju en jättegrej, när nu resan blir av med tanke på detta världsläge. Det ska bli jättekul att få åka iväg med andra coopianer. Man känner ju inte så många utanför sin egen butik, så det ser jag fram emot.

Till sist: vad önskar du allra mest av 2021?
- Ja… jag önskar att coronan försvinner såklart så man kan jobba mer i butiken och hitta på grejer, bjudningar, medlemsdagar och sådant som vi annars brukar ha.