MedMera-kortet

Nytt kort

Hur skaffar jag ett Coop MedMera-kort?

Du kan bli medlem och skaffa Coop MedMera-kort här på webben eller i butik:

Ansök här på webben

Hitta närmaste Coopbutik

Mitt kort är trasigt, borttappat eller stulet – hur beställer jag ett nytt?

Spärra ditt kort och beställ ett nytt:

Spärra kort

Saldo och kredit

Hur ser jag mitt saldo och senaste transaktioner?

Det finns flera sätt att se ditt saldo:

  • Här på webben: Logga in på Mina sidor.
  • I Medlemspunkten  i din butik.
  • Via Talsvar, vår automatiska telefontjänst.
  • Via vår app för iPhone och Android.
  • I kassan i de flesta Coop MedMera-butiker. (Gäller dock inte Visa-kort med chip)
  • I kontoutdrag tillsammans med tidningen Mersmak som skickas ut med post. (Om du handlar för 1 000 kr eller besöker oss minst 10 gånger månaden.)
  • Via telefon till MedMera Kundtjänst.
Hur skaffar/höjer/sänker jag en kredit på mitt MedMera-kort?

För att ansöka om eller höja kredit på ditt kort. Läs mer:

Vid varje kreditansökan genomför vi en kreditprövning.

För att sänka din kredit, kontakta MedMera-kundtjänst.

Vilka avgifter/räntor gäller för mitt kort?

Läs om avgifter och räntor vid respektive kort:

Kontoutdrag

När kommer mitt kontoutdrag?

Kontoutdraget skickas ut i mitten av varje månad.

Jag har inte fått mitt kontoutdrag

Kontoutdragen skickas ut tillsammans med tidningen Mersmak om du handlat för minst 1000 kr eller vid minst 10 tillfällen under föregående månad.

Det finns fler sätt att se ditt aktuella saldo och senaste transaktioner:

  • Här på webben: Logga in på Mina sidor.
  • Via Talsvar, vår autmatiska telefontjänst.
  • Via våra appar för iPhone (länk till iTunes) och Android (länk till Android Market).
  • I Medlemspunkten i våra butiker.
  • I kassan i de flesta Coop MedMera-butiker. (Gäller inte Visa-kort)
  • Via telefon till MedMera Kundtjänst.

Läs tidningen Mersmak här på webben

Autogiro, insättningar

Hur lägger jag upp ett autogiro?

Ladda ner, skriv ut och skicka in en autogiroansökan. Du kan också kontakta oss så skickar vi dig en blankett.

Autogiroansökan (pdf)

Hur ändrar jag ett befintligt autogiro?

Vill du ändra belopp, dragningsdag eller avsluta ditt autogiro? Kontakta oss.

När finns mina insatta pengar tillgängliga på kontot?

Insatta pengar finns på ditt MedMera-konto efter mellan två och fem arbetsdagar.

Har du autogiro finns pengarna oftast tillgängliga på MedMera-kontot efter klockan 17.00 på dragningsdagen.

Pin-kod

Hur får jag en ny pin-kod om jag glömt bort min gamla?

Läs om pin-kod

Kan jag ändra min pin-kod så att den blir lättare att komma ihåg?

I de flesta Coop-butiker kan du byta den pin-kod du fått till en personlig kod till ditt MedMera Konto-, Faktura- eller Visa-kort. Fråga i kassan.

Kan jag låta någon annan handla med mitt MedMera-kort och använda min kod?

Nej, kortet är personligt och bör inte lånas ut till någon annan.

Köp på Internet och utomlands

Hur öppnar/stänger jag mitt kort för köp utomlands eller på internet?

För att öppna och stänga ditt kort för köp utomlands och på Internet:

Logga in på Mina Sidor

Ring Talsvar

Vad är CVV-kod?

På Visa, Mastercard och Eurocard är CVV-koden de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. På American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida.

Säkerhet

Vad är phishing/skimming?

Phishing innebär att bedragare försöker komma över känslig information exempelvis via telefon eller e-post, till exempel kortnummer och koder. Lämna ALDRIG ut känslig information till någon obehörig!

Vid kontakt med oss anger du istället ditt MedMera-korts id-nummer. Det är ett sjusiffrigt nummer som du hittar till vänster på kortet.

Läs mer om phishing

Skimming är kopiering av den information som finns på magnetremsan på ditt kort. Syftet är att tillverka ett falskt kort. Denna typ av bedrägeri har främst förekommit i uttagsautomater och i enstaka fall även i butiksterminaler.

Läs mer om skimming

Anmäla obehörigt köp

Saknar du ett köp på ditt konto eller tycker du att något är felaktigt bokfört?

Kontakta oss

Övriga klagomål, MedMera-kort

Med Klagomål avses då du som kund till MedMera Bank AB (nedan kallat Banken), i ett enskilt ärende, framför ett konkret missnöje med en finansiell tjänst/produkt eller Bankens hantering av en finansiell tjänst/produkt. Allmänna synpunkter och generella missnöjesyttringar anses i detta sammanhang inte som Klagomål, liksom ej heller missnöje som måste anses ha ringa betydelse.
De Klagomål som inkommer ser Banken som möjliga indikatorer på förbättringsområden. Det är därför viktigt för oss med en säker hantering och bedömning av dessa. Om du är missnöjd med MedMera Kundtjänst svar eller hantering av ett ärende, kan detta omprövas. Detta gör du genom att skicka in ett skriftligt klagomål till MedMera Bank AB. Skicka ditt brev till:

MedMera Bank AB
Klagomålsansvarig
171 88 Solna

Behöver du rådgivning i ditt ärende kan du vända dig till Konsumenternas Bank- och Finansbyrå eller till din kommunala konsumentvägledning. Om du efter överprövning hos Klagomålsansvarig, Pia Hogman, inte är nöjd med beslutet, är nästa steg att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden eller till allmän domstol.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Kontakta oss så hjälper vi dig!

Mitt Coop

Logga in på Mitt Coop

Logga in på Mitt Coop

Logga in på Mitt Coop

1. E-post

2. Välj lösenord

3. MedMera

Skapa inloggning med e-postadress

Fyll i din e-postadress så skickar vi ett meddelande med en aktiveringslänk. Klicka på länken i meddelandet för att fortsätta din registrering.
Skapa användare

Min Återbäring

Mina butiker

Mina erbjudanden

Mina inköpslistor

Mina recept

Mina middagar

Mina Idéer